כחלון שולף הגרלה נוספת מכובע הקסמים

כחלון בראיון לערוץ 10 אמש (ב') מבשר על אלפי דירות נוספות שיוגרלו במסגרת מחיר למשתכן עוד השנה, מלבד ההגרלה הגדולה שכבר הכריז עליה לפני כשבועיים.

שר האוצר, משה כחלון, הודיע אמש כי עד סוף השנה יוגרלו 45 אלף דירות במסגרת מחיר למשתכן, בניגוד להכרזות שהיו עד כה כי עד סוף השנה יוגרלו 25 אלף דירות בלבד.

 

את ההגרלה שתוכננה לחודש אוקטובר מתכוונים באוצר להקדים לחודש לספטמבר, ובמקום 10 אלף הדירות שתוכננו בהגרלה, הודיע אתמול כחלון כי יעלה מספר הדירות שיוגרלו ל-15 אלף דירות.

 

בנוסף להגרלה שמתוכננת לחודש ספטמבר, חושבים באוצר לערוך הגרלה נוספת בה יוגרלו  15 אלף דירות נוספות עד לסוף 2017, דבר שיביא את מספר הדירות שהוגרלו ל – 45 אלף, אך להגרלה זו עדיין לא מוכנים להתחייב באוצר.

 

כחלון ואנשיו נהנים מהפופולריות לה זכתה ההרגלה הגדולה. עברו רק שבועיים מיום הכרזתו של כחלון על ההגרלה וכבר נרשמו אליה כ -  36,300 מתוך כ-46 אלף הזכאים.

 

לאחר ההכרזה הראשונה של כחלון לפני כשבועיים, החלו הביקורות והחשש כי אותם זוגות מאוכזבים שלא יצליחו להגריל דירות יחזרו לחפש דירה בשוק החופשי, מה שיוביל כנראה לקפיצה במחירי הדיור. חברות השיווק כבר מתכוננות ליום שאחרי ההגרלה הגדולה בחודש אוגוסט, ומחכים למסת המאוכזבים שיגיעו לטענתם לרכוש דירה.

 

לכן, נראה כי כחלון נחוש להאיץ כמה שיותר דירות בהגרלות, הוא נותן תקווה למאוכזבים שלא יזכו בהגרלה הראשונה. הוא משדר מסר לאותם זוגות ובמקביל גם לקבלנים ומתנגדי תכנית מחיר למשתכן,  שמדובר במאסה רצינית ולא בהגרלה חד פעמית.

 

דובר כבר רבות על כך שרוב הדירות שיוגרלו טרם קיבלו היתרי בנייה, ההמתנה לקבלת הדירות יכולה להיות ארוכה מאוד. מה שמגרילים זו בעצם זכאות לרכוש דירה מוזלת, דבר שירחיק את הזוכים מרכישת דירה בשוק החופשי בינתיים, אך אי אפשר לדעת לכמה זמן, זה תלוי עד כמה הרשויות יתמכו בבנייה המרובה ויזרזו את מתן ההיתרים.